Japan‘s growing labor shortage threatens the nation’s ubiquitous convenience stores, whose business model relies on an army of part-timers packing bento lunch boxes, manning cash registers, and delivering goods 24/7. The big three “combini” operators 7-Eleven, FamilyMart, and Lawson, which have expanded through Japan‘s long slump, are scrambling to ease the pressure on franchisees by…

via Japan’s Army of Convenience Store Workers Is Shrinking. That’s a Problem — Fortune

Publicités

Publié par

thilognedierrysite

CHACUN A LE DROIT DE FOURNIR QUELQUE CHOSE A SA PATRIE

Laisser un commentaire

Choisissez une méthode de connexion pour poster votre commentaire:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s